
 
 nekoæ su èesto pratili vojske u njihovim pohodima, 
to nije ostalo neopaeno.
nekoæ su èesto pratili vojske u njihovim pohodima, 
to nije ostalo neopaeno.
U starom vijeku u Iranu i Mezopotamiji smatrani su simbolima rata, pa je 
Eannatum dao podiæi spomenik supovima, kao simbolu pobjede, jo u 
3.st.p.n.e.
       Reljef na spomeniku Sargonu I. iz 2300.godine p.n.e. prikazuje gozbu 
supova na rtvama rata. U starom Egiptu su bili atributi boica i 
	kraljeva. Boice koje su se javljale kao supovi bile su : boica 
zatitnica Nekbet u gradu Elkabu (juno od Tebe) i boica Mut 
(njezino ime znaèi "sup") vladarica pokrajine Aserua u Tebi. I na prsnom 
ukrasu Tutankamona prikazan je bjeloglavi sup.
Na Tibetu i u Iranu i do danas su se oèuvali obièaji odstranjivanja ljudskih leeva uz pomoæu supova, tzv."nebeska sahrana". Postoje podaci da su jo: 1962.godine u Mongoliji ljudi, unatoè zabrani, ostavljali leeve na odreðenim mjestima u planinama kao hranu za supove, vjerujuæi da æe tako njihova dua najsigurnije stiæi u nebo.
 Èini se da je takav obièaj postojao u Bugarskoj,na 
Iberijskom poluotoku i u Anatoliji, prije 8000.godina, a prema usmenom 
predanju, èini se i u naim krajevima. Od upljih kostiju 
supova ljudi su u rimsko doba izraðivali frule. Jedna je takva frula
pronaðena i u Lepenskom viru, a izradio ju je mezolitski èovjek 
prije oko 6800 godina.
       Èini se da je takav obièaj postojao u Bugarskoj,na 
Iberijskom poluotoku i u Anatoliji, prije 8000.godina, a prema usmenom 
predanju, èini se i u naim krajevima. Od upljih kostiju 
supova ljudi su u rimsko doba izraðivali frule. Jedna je takva frula
pronaðena i u Lepenskom viru, a izradio ju je mezolitski èovjek 
prije oko 6800 godina.
U gradu Siogoku u Maðarskoj podignut je juno od jezera Balaton spomenik bjeloglavom supu, u podnoju kojeg je maðarski vojnik. Prema maðarskoj usmenoj predaji iz vremena prije no to su naselili podruèje uz Dunav, sup je jednom spasio maðarsku princezu od neprijatelja. Jo od tada se smatra u Maðarskoj posebno potovanom pticom.
 Na otoku Cresu mjesto Orlec dobilo je ime po "orlima" tj. "supovima 
koji obitavaju", pa i gnijezde se neposredno uz mjesto, to je 
obiljeeno crteom "orla" u mjesnoj crkvi. Supovi su ovo 
podruèje naseljavali jo u vrijeme srednjeg i starijeg kamenog 
doba, tj. zajedno s fosilnim ljudima - neandertalcima, s obzirom na to da su u 
Istri pronaðeni fosilni ostaci bjeloglavih supova iz gornjeg 
pleistocena, dakle stari najmanje 10000 godina,a moda i nekoliko 
desetaka tisuæa godina.
       Na otoku Cresu mjesto Orlec dobilo je ime po "orlima" tj. "supovima 
koji obitavaju", pa i gnijezde se neposredno uz mjesto, to je 
obiljeeno crteom "orla" u mjesnoj crkvi. Supovi su ovo 
podruèje naseljavali jo u vrijeme srednjeg i starijeg kamenog 
doba, tj. zajedno s fosilnim ljudima - neandertalcima, s obzirom na to da su u 
Istri pronaðeni fosilni ostaci bjeloglavih supova iz gornjeg 
pleistocena, dakle stari najmanje 10000 godina,a moda i nekoliko 
desetaka tisuæa godina. 
Prije oko 7000 godina supovi su "prisustvovali" domestifikaciji ovaca, koza, magaraca, goveda i postupno svoj opstanak vezali uz èovjeka. Danas bez postojanja ekstenzivnog stoèarenja ne samo u nas veæ i u drugim dijelovima Mediterana ne bi bilo ni supova. Zahvaljuljuæi svojoj vezi s èovjekom, koja traje veæ vie tisuæa godina, supovi su jo uvijek jedan od najljepih ukrasa naeg neba, ali danas - bez konkretne pomoæi èovjeka - njihovo je preivljavanje ozbiljno dovedeno u pitanje.
|  |  |  |